Internet prodavnica postala je neophodnost svake kompanije kojoj može doneti znatno veći profit jer je “otvorena” stalno, radi non-stop, a njena prednost je još i u tome što postoji mogućnost kućne dostave, plaćanje pouzećem, karticom ili Paypalom, kao i provera dostupnosti određenog proizvoda.
Ukoliko smatrate da treba da povećate prodaju vaših proizvoda ili usluga i želite da na internetu proširite poslovanje vaše kompanije, onda ste na pravom mestu jer je Spektrum RS programerska firma koja vam može to omogućiti na kvalitetan način.
Kako internet prodaja dobija sve veći značaj u poslovanju, internet prodavnica treba da bude prioritet svake kompanije i preduzeća, jer je otvorena na globalnom tržištu 24 sata dnevno. Jedna od prednosti internet prodavnice jeste i raspoređenost proizvoda po kategorijama na jednom mestu, što omogućava kupcima brzu i laku pretragu.
Osnivanje internet prodavnice najbolji je način za unapređenje poslovanja, ne samo za one koji tek počinju i razvijaju svoj biznis, već i za one koji godinama uspešno posluju na tržištu. Osnovni cilj kreiranja internet prodavnice jeste povećanje broja klijenata. Da bi se taj cilj i ostvario, potrebno je ispoštovati određene korake, koji bi unapredili poslovanje kroz osnivanje adekvatne internet prodavnice.
Da bi izrada internet prodavnica bila uspešna, neophodno je obratiti pažnju na tehnički važne detalje. Oni se ogledaju u specifično dizajniranom sajtu koji bi omogućio lak pristup korisnicima, uz pružanje svih propratnih informacija. Sajt mora da bude adekvatno dizajniran tako da najbolje predstavi i kompaniju i njene proizvode. Dizajn internet prodavnice mora odgovarati tematici i odgovoriti na sve potencijalne zahteve kupaca.
S druge strane, tu su tekstualni sadržaji sajta koji treba da poštuju standarde SEO optimizacije kako bi kupci, tokom traganja za određenim proizvodom na internetu, bili usmeravani ka stranicama vašeg sajta. Uz vašu internet prodavnicu, morate imati oformljen sajt, koji je usko vezan za tematiku internet prodavnice, na kom biste skupljali publiku i preko kog bi mogli reklamirati internet prodavnicu.
Ono što bi još spadalo u tehničke zahteve kvalitetne internet prodavnice jeste prepoznatljivost, koja uključuje logo kompanije i sve važne informacije o istoj. Podaci na sajtu moraju biti transparentni, te je potrebno istaći one koji se tiču zastupnika kompanije, adrese i sedišta, broja telefona, mejl adrese kao i korisničke podrške. Svi ovi faktori imaju za cilj zadobijanje poverenja kupaca, a samim tim i poboljšanje poslovanja odnosno prodaje.
Korišćenje reklama putem društvenih mreža, PPC reklama i SEO pozicioniranje omogućavaju usmeravanje, tj. targetiranje određene grupe ljudi koji bi mogli biti Vaši potencijalni kupci, a samim sadržajima na perifernim internet stranicama, privlačite kupce koji će, eventualno, završiti kupujući u internet prodavnici vašeg sajta.
Pored reklamiranja, važno je održavati komunikaciju sa kupcima kroz oformljenje online podrške i imejl pretplate, jer ukoliko pravovremeno odgovarate na potrebe kupaca, vi tako pratite njihove zahteve, dok im kroz povremeno slanje newsletter-a, omogućavate da budu konstantno u toku sa razvojem vašeg poslovanja i poslovne ponude, što svakako povećava vaše šanse za prodaju.
Kada govorimo o samoj kupovini preko internet prodavnice, ona treba biti što jednostavnija. Neophodno je kreirati najprostiju formu poručivanja proizvoda kao i praćenje istorije svoje kupovine. Praćenje istorije kupovine je važno za kupca, jer mu, na primer, posle treće kupovine vašeg proizvoda, možete dodeliti neki lojality bedž, dok je praćenje istorije kupovine, zapravo, važnije za vas, jer time beležite proizvode koji se najviše prodaju.
S druge strane, ove informacije o kupovini vam pomažu da razradite plan boljeg plasiranja manje prodavanih proizvoda. Što se tiče same prodaje i predstavljanja proizvoda, kupcima treba obezbediti laku navigaciju kroz internet prodavnicu i fotografije visokog kvaliteta. Takođe, možete obezbediti besplatnu dostavu svojim kupcima, tako što ćete nekoj od kurirskih službi ponuditi reklamu na vašem sajtu u zamenu za minimalnu cenu dostave koju biste mogli pokriti uračunajući je u cenu proizvoda.
Prema mnogim istraživanjima, veliki procenat ljudi koji planiraju offline kupovinu, svakako potraže informacije o tim proizvodima na internetu, stoga, ukoliko imate online prodavnicu, povećavate šansu da kupovinu obave baš preko vaše internet prodavnice, ukoliko napravite dobar sadržaj koji će navesti čoveka, koji ne kupuje online, da ipak pređe na online kupovinu.
Ne zaboravite stari savet da lepota prodaje, ali i onaj – less is more. Uvek je pravo rešenje izabrati jednostavniji izgled internet prodavnice, sa strogo fokusiranim sadržajem, koji je kratak i jasan, bez preteranih detalja, koji bi zbunjivali i odvlačili pažnju kupca.
Internet prodavnica nudi brojne prednosti kompaniji, kako poslodavcima, tako i svim zaposlenima. Držanje obične prodavnice može biti prilično izazovno, jer se dese situacije kada tim ne može pravovremeno isporučiti proizvode na određenu adresu, omogućiti brzu isporuku poštom ili na vreme nabaviti dovoljno količine zaliha.
Tu su i pitanja, koja se tiču različitih dobavljača, kvaliteta proizvoda, velikog broja lokacija istog brenda, što može biti pravi problem. Međutim, rešenje svakako nije odustati od te robne marke, već naći odgovor, koji će olakšati proces prodaje samim kompanijama.
Upravo smo došli do pravog rešenje, a ono glasi – izrada internet prodavnice. Ako već imate internet prodavnicu ili ste odlučili da svoje proizvode počnete prodavati online, u nastavku vam navodimo 6 prednosti ovog načina prodaje:
• Lakši pristup – Glavna prednost online kupovine jeste ta što veliki broj potencijalnih kupaca u isto vreme može pristupiti jednom sajtu i to kroz svega par klikova. To znači da ljudi iz različitih krajeva sveta mogu istovremeno poručiti određene proizvode, bez potrebe da čekaju da dođu na red, što je slučaj u običnim prodavnicama. S druge strane, ovaj proces prodaje štedi vreme zaposlenima, omogućavajući im da se usredsrede na druge važne zadatke, umesto da jure za drugim članovima tima i kontaktiraju poštu zarad slanja porudžbine.
• Potpuna kontrola nad sajtom – Sledeća važna prednost prodaje putem internet prodavnice jeste kontrolna tabla sajta, koja administratorima omogućava da kontrolišu sve ono što se dešava na sajtu. Oni veoma lako mogu dodavati nove proizvode, ažurirati one trenutne, brisati stranice ili proizvode, koji više nisu relevantni na sajtu, kao i upravljati celokupnim inventarom brenda.
• Održavanje doslednosti brenda – Izgradnja brenda traje postepeno, a generalno je veoma važna za svaku kompaniju, jer igra ključnu ulogu na to kako kupci posmatraju svaki od tih brendova. Pomoću internet prodavnice, danas je veoma lako održati ugled kompanije, budući da se robna marka kontroliše sa glavne kontrolne table, tako da potencijalni kupci dolaskom na vaš sajt imaju uvid u vaše dobavljače i marke, koje ispunjavaju određene specifikacije. Stoga, na sajt možete istaći svoje proizvode visokog kvaliteta i proverene dobavljače, kako biste održali ugled svoje kompanije među kupcima.
• Smanjeni troškovi – Kada kompanija pokušava da nabavi određenu robnu marku od različitih prodavaca, mogu se desiti razne komplikacije i tako nastati visoki troškovi. Na primer, ukoliko imate običnu prodavnicu, lako se možete desiti da nabavite više zaliha određene robe, nego što vam je potrebno. To može stvoriti problem, jer niste u mogućnosti da tu istu kupljenu robu i vratite dobavljaču. Uz internet prodavnicu, ovaj problem se ne može desiti, jer vam ona nudi pojednostavljen sistem, koji vam omogućava efikasno upravljanje i naručivanje proizvoda u količini koja vam treba. Uz mogućnost naručivanja robe na zahtev, a ne unapred, eliminisaćete visoke troškove skladištenja ostalih zaliha, kojima preti opasnost da budu uništeni ili da zastare, zbog čega više ne bi bili upotrebljivi.
• Prilagođeno izveštavanje – Umesto da pregledate mejlove ili tražite određene papire, na koje ste zabeležili važne informacije, uz pomoć internet prodavnice možete lako pratiti šta se dešava sa vašom robnom markom. Naime, u mogućnosti ste da filtrirate i sortirate kriterijume, da biste dobili tačne informacije koje su vam potrebne. Istorija porudžbina, karakteristike proizvoda, i druge statističke podatke možete dobiti na jednom mestu, kroz svega par klikova.
• Brza isporuka – Kada je reč o pristizanju naručene robe, svako želi da mu novi proizvodi stignu u što kraćem mogućem roku, jer niko ne želi da čeka. Kompanije koje posluju online, na svojoj internet prodavnici imaju skladištene podatke kupaca, što im omogućava da isporuku proizvoda obave istog dana, kada su i poručeni.
Od jednostavnog naručivanja proizvoda do brze isporuke istih, jesu samo neki postupci, koji svim zaposlenima u jednoj kompaniji daju više elana za dalji rad i bolju produktivnost. Ovo se takođe odnosi na sve gorepomenute prednosti internet prodavnica. Pored istaknutih, u nastavku ćemo navesti još neke prednosti, zbog kojih bi trebalo da vam izrada internet prodavnice, bude prioritet:
• Broj kupaca je neograničen jer vaši potencijalni kupci su, praktično, svi koji imaju internet
• Aktivno učešće na online tržištu
• Trajna baza kupaca, praćenje njihovih ponašanja i potreba, što direktno omogućava poboljšanje vaših pružanja usluga tj. poboljšanje vašeg poslovanja
Internet prodaja u Srbiji u poslednjih nekoliko godina doživela je značajan rast i evoluciju, ne samo u pogledu obima i broja korisnika, već i kvaliteta usluge. Često se misli da su tržišta u razvoju korak iza razvijenih zemalja kada je u pitanju digitalna ekonomija. Međutim, Srbija je dokazala da je sposobna da prati svetske trendove i da implementira najnovije tehnologije i standarde u oblasti e-trgovine.
U srcu ovog digitalnog preobražaja nalaze se brojne online prodavnice koje su prepoznale potrebe savremenih kupaca i prilagodile se zahtevima tržišta. Jedna od njih je i Lirs Shop internet prodavnica. Sa širokim asortimanom proizvoda, lakoćom navigacije kroz sajt, sigurnim sistemom plaćanja i odličnom korisničkom podrškom, ona je postala sinonim za kvalitet u svetu internet prodaje u Srbiji.
Pored funkcionalnih aspekata, Lirs Shop se ističe i prilagođenim marketinškim kampanjama, kao i stalnim promocijama, čime potvrđuje svoju posvećenost korisnicima. Ovakva strategija, koja stavlja korisnika u središte svake odluke, pokazuje da je kvalitet internet prodaje u Srbiji jednak onoj u najrazvijenijim zemljama sveta.
U svakom slučaju, dok se globalni pejzaž e-trgovine nastavlja razvijati, srpske online prodavnice kao što je Lirs Shop nastavljaju da postavljaju visoke standarde, čime omogućavaju svojim korisnicima iskustvo kupovine na svetskom nivou.
Ukoliko vam je potrebna izrada internet prodavnice, tim Spektrum RS je tu da realizuje vaše ciljeve i kreira odgovarajući dizajn koji će biti pogodan za prodaju vašeg proizvoda ili usluge. Naša kompanija ima veliko iskustvo u izradi internet prodavnica, kao i sa vođenjem kompletnog poslovanja, koje se tiče internet prodaje. Na raspolaganju smo vam za sva dodatna pitanja ili nedoumice koje imate, da bismo zajedno došli do pravog odgovora, u što kraćem mogućem roku.
Naša rešenja su pogodna, kako za velika i mala preduzeća, tako i za pojedince, te smo vam uvek dostupni, u slučaju da imate neko pitanje, potrebna vam je određena informacija ili konsultacija. Zajedno ćemo doći do rešenja koje će unaprediti vaše poslovanje, bez obzira na to, da li već posedujete internet prodavnicu ili tek planirate da otvorite novu.
Ukoliko vam je potrebna izrada internet prodavnice ili imate bilo kakvih pitanja u vezi iste, kontaktirajte nas putem telefona: 062234251 ili na e-mail:kontakt@spektrum.rs jer vam mi možemo pomoći da ostvarite buduće planove.
Vaš Spektrum RS!
Pročitajte još i: Izrada sajta.
Mi smo profesionalni tim u oblasti web i grafičkog dizajna, softverskog razvoja i marketinga. Imamo inovativna, atraktivna i brza rešenja za vašu upečatljivu internet prezentaciju. Kontaktirajte nas za pomoć u bilo kojoj fazi vašeg projekta.
www.spektrum.rs